Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Dette irriterer konferansedeltakerne

En vellykket konferanse handler om god planlegging og nok erfaring til å ta riktige beslutninger på vegne av sine gjester.

Skal du arrangere konferanse, kick-off, styremøte, ledersamling, utstilling eller messe? Med over 50 års erfaring med gruppeturer, har Color Line ett godt råd som overgår dem alle: Lytt til deltakerne! 

Men det er også noen tabber du absolutt bør unngå. Her er de tre viktigste.

Tabbe 1: Konferansedeltakerne stikker av

Noe av det mest irriterende for både arrangører, foredragsholdere og deltakere er at enkelte kommer for sent til konferansestart, eller drar hjem for tidlig. Det både forsinker og påvirker totalopplevelsen av arrangementet. En annen velkjent utfordring er å holde alle samlet om kvelden, og unngå at gruppen blir splittet. Det er din jobb som reisebestiller å sørge for at alle har det bra og får et sosialt utbytte av seminaret. 

Løsning: Benytt et konferansested der alt – og alle – er samlet på ett sted. Velger du å holde seminaret hos Color Line får du moderne skip, mat, underholdning, møterom med havutsikt og overnatting i tillegg til populære show, velvære, spa og treningsmuligheter, musikk for enhver smak og gode shoppingmuligheter. Alt samlet på ett sted.

Klikk på bildet for å åpne bildegalleri.

Tabbe 2: For mye faglig

Ikke misforstå oss, en konferansedeltaker gleder seg til å få faglig påfyll. Men på lik linje som med det faglige, gleder de fleste seg også til interaksjon med andre mennesker. Er innholdet for ensidig og ensformig blir deltakerne ofte rastløse og lærer faktisk mindre. Både foredragsholder og gjester kan bli slitne og lite mottakelig for ny informasjon.

Løsning: De små pausene! Pauser er med på å gjøre dagen bedre hva gjelder effektivitet, helse, konsentrasjon og sosialt velvære under konferansen. Både ledere og ansatte trenger noen avbrekk i løpet av dagen for å få ny inspirasjon og nye krefter. Pausen kan benyttes til mat, drikke og frisk luft. I tillegg er gruppeaktiviteter, spa og shopping fine avbrekk fra det faglige. 

Tabbe 3: De liker ikke maten

Ofte er maten god, men av ulike årsaker kan det være deltakere som ikke liker –  eller tåler – all mat. Dette, og mangel på variasjon, kan raskt bli til hodebry for deg som reiseleder.

Løsning: Vær tidlig ute med å avdekke hva gjestene tåler og også hva de ønsker å spise. Er det stor variasjon i gruppen er det enklest å være et sted der kjøkkenet har kontroll på maten, og har erfaring med å servere mange gjester. 

Å velge buffet som restaurantalternativ er ofte trygt, og gir gjestene valgfrihet. Color Lines buffetrestaurant, Grand Buffet har et enormt utvalg mat fra hele verden og er trolig Norges mest besøkte buffet. 

Ellers har Color Magic og Color Fantasy utrolige 12 barer og restauranter om bord – fra stenovnsbakt pizza til 7-retters gourmetmiddag – og dermed noe for enhver smak. 

Innhent tilbud i dag

Er du redd for å gå i noen av de tre fellene over, kan det være lurt å innhente tilbud hos Color Line Cruises allerede i dag. De beste prisene forsvinner nemlig først. 

Color Line har de flotteste lugarene, de største opplevelsene og de mest fornøyde kundene på sjøen.